backgroundImage
Payment possibilities

General terms and conditions

Všeobecné obchodní podmínky

 

I.

Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

 

Hana Malíková

IČ: 01713906

DIČ: CZ9261113136

se sídlem: Růžová 282, Růžová, 40502

           

kontaktní údaje:

email: severskevlneni@gmail.com

www .severskelvneni.cz

(dále jen „prodávající“)

 

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.severskevlneni.cz (dále je „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

 

II.

Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a Slovenska.
  4. Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

 

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.   
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Koupit. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
  4. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
  5. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  6. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

 

IV.

Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

V.

Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy
  3. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  5. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  6. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
  7. Zboží je kupujícímu dodáno:
  1. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  2. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího.
  6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 

VI.

Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  • dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  • dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
  3. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  4. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  5. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  6. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  7. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  8. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

VII.

Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  2. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.
  1. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
  • pokud má zboží podstatnou vadu,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.
  1. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  3. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
  4. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  5. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  6. Volbu způsobu reklamace má kupující.
  7. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

VIII.

Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

General Terms and Conditions

I.

Basic Provisions

These general terms and conditions (hereinafter referred to as the “Terms and Conditions”) are issued pursuant to Section 1751 et seq. of Act No. 89/2012 Coll., Civil Code (hereinafter referred to as the “Civil Code”)

Hana Malíková

IČ: 01713906

DIČ: CZ9261113136

with registered office: Růžová 282, Růžová, 40502



contact details:

email: severskevlneni@gmail.com

www .severskelvneni.cz

(hereinafter referred to as the “Seller”)

These Terms and Conditions govern the mutual rights and obligations of the Seller and a natural person who concludes a purchase contract outside their business activities as a consumer, or within the framework of their business activities (hereinafter referred to as the “Buyer”) via the web interface located on the website available at the internet address www.severskevlneni.cz (hereinafter referred to as the “Online Store”).
The provisions of the Terms and Conditions are an integral part of the purchase contract. Deviating provisions in the purchase contract take precedence over the provisions of these terms and conditions.
These terms and conditions and the purchase contract are concluded in the Czech language.

II.

Information about goods and prices

Information about goods, including the prices of individual goods and their main characteristics, are listed for individual goods in the online store catalog. The prices of goods are listed including value added tax, all related fees and costs for returning goods, if these goods cannot be returned by regular mail due to their nature. The prices of goods remain valid for the period during which they are displayed in the online store. This provision does not exclude the conclusion of a purchase contract under individually agreed conditions.
All presentation of goods placed in the online store catalog is informative in nature and the seller is not obliged to conclude a purchase contract regarding these goods.
Information about the costs associated with packaging and delivery of goods is published in the online store. Information on the costs associated with packaging and delivery of goods provided in the online store applies only in cases where the goods are delivered within the territory of the Czech Republic and Slovakia.
Any discounts on the purchase price of the goods cannot be combined with each other, unless the seller and the buyer agree otherwise.

III.

Ordering and concluding a purchase contract

The costs incurred by the buyer when using remote communication means in connection with concluding a purchase contract (internet connection costs, telephone call costs) are paid by the buyer himself. These costs do not differ from the basic rate.
The buyer orders goods in the following ways:
through his customer account, if he has previously registered in the online store,
by filling out the order form without registration.
When placing an order, the buyer selects the goods, the number of pieces of goods, the method of payment and delivery.
Before sending the order, the buyer is allowed to check and change the data he has entered in the order. The buyer sends the order to the seller by clicking on the Buy button. The data specified in the order are considered correct by the seller. The condition for the validity of the order is the completion of all mandatory data in the order form and the buyer's confirmation that he has read these terms and conditions.
Immediately after receiving the order, the seller will send the buyer a confirmation of receipt of the order to the email address that the buyer entered when ordering. This confirmation is considered to be the conclusion of the contract. The confirmation is attached to the current terms and conditions of the seller. The purchase contract is concluded by the seller's confirmation of the order to the buyer's email address.
In the event that any of the requirements specified in the order cannot be met by the seller, the seller will send the buyer an amended offer to his email address. The amended offer is considered a new draft purchase contract and in such a case, the purchase contract is concluded by the buyer's confirmation of acceptance of this offer to the seller to his email address specified in these terms and conditions.
All orders accepted by the Seller are binding. The Buyer may cancel the order until the Buyer receives a notification of acceptance of the order from the Seller. The Buyer may cancel the order by phone to the Seller's phone number or email address specified in these Terms and Conditions.
In the event that there is an obvious technical error on the Seller's part when indicating the price of the goods in the online store or during the ordering process, the Seller is not obliged to deliver the goods to the Buyer at this obviously incorrect price. The Seller shall inform the Buyer of the error without undue delay and shall send the Buyer an amended offer to his email address. The amended offer shall be considered a new draft of the purchase contract and the purchase contract shall in such case be concluded by confirmation of acceptance by the Buyer to the Seller's email address.

 

IV.

Customer account

Based on the buyer's registration in the online store, the buyer can access his customer account. From his customer account, the buyer can order goods. The buyer can also order goods without registration.
When registering for a customer account and when ordering goods, the buyer is obliged to provide all data correctly and truthfully. The buyer is obliged to update the data provided in the user account in the event of any change. The data provided by the buyer in the customer account and when ordering goods are considered correct by the seller.
Access to the customer account is secured by a username and password. The buyer is obliged to maintain confidentiality regarding the information necessary to access his customer account. The seller is not responsible for any misuse of the customer account by third parties.
The buyer is not entitled to allow third parties to use the customer account.
The Seller may cancel the user account, especially if the Buyer no longer uses his user account, or if the Buyer violates his obligations under the purchase contract and these terms and conditions.
The Buyer acknowledges that the user account may not be available continuously, especially with regard to the necessary maintenance of the Seller's hardware and software equipment, or the necessary maintenance of the hardware and software equipment of third parties.

V.

Payment terms and delivery of goods

The Buyer may pay the price of the goods and any costs associated with the delivery of the goods under the purchase contract in the following ways:
by bank transfer to the Seller's bank account no. 2101498062/2010 held at Fio Bank
cashless via PayPal
cash on delivery via Zásilkovna (valid only for the Czech Republic)
Along with the purchase price, the buyer is obliged to pay the seller the costs associated with packaging and delivery of the goods in the agreed amount. Unless otherwise expressly stated below, the purchase price also includes the costs associated with delivery of the goods.
In the case of cashless payment, the purchase price is payable within 7 days of concluding the purchase contract
In the case of payment via a payment gateway, the buyer shall proceed according to the instructions of the relevant electronic payment provider.
In the case of cashless payment, the buyer's obligation to pay the purchase price is fulfilled at the moment the relevant amount is credited to the seller's bank account.
The seller does not require any advance payment or other similar payment from the buyer in advance. Payment of the purchase price before sending the goods is not an advance payment.
According to the Sales Registration Act, the seller is obliged to issue a receipt to the buyer. At the same time, he is obliged to register the received sales with the tax administrator online, in the event of a technical failure then no later than within 48 hours
The goods are delivered to the buyer:
to the address specified by the buyer in the order
via a delivery point to the delivery point address specified by the buyer
by personal collection at the seller's premises.
The choice of the delivery method is made when ordering the goods.
The costs of delivering the goods, depending on the method of sending and receiving the goods, are stated in the buyer's order and in the seller's order confirmation. In the event that the method of transport is agreed upon based on a special request from the buyer, the buyer bears the risk and any additional costs associated with this method of transport.
If the seller is obliged to deliver the goods to the place specified by the buyer in the order, the buyer is obliged to take over the goods upon delivery. If, for reasons on the buyer's side, the goods must be delivered repeatedly or in a different way than specified in the order, the buyer is obliged to pay the costs associated with the repeated delivery of the goods, or the costs associated with a different method of delivery.
When taking over the goods from the carrier, the buyer is obliged to check the integrity of the packaging of the goods and, in the event of any defects, immediately notify the carrier. If damage to the packaging is found indicating unauthorized entry into the shipment, the buyer does not have to take over the shipment from the carrier.
The seller will issue the buyer a tax document - invoice. The tax document is sent to the buyer's email address.
The buyer acquires ownership of the goods by paying the full purchase price for the goods, including delivery costs, but first by taking over the goods. Liability for accidental destruction, damage or loss of goods passes to the buyer at the moment of receipt of the goods or at the moment when the buyer was obliged to receive the goods but failed to do so in violation of the purchase contract.

 

VI.

Withdrawal from the contract

A buyer who has concluded a purchase contract outside his business activity as a consumer has the right to withdraw from the purchase contract.
The withdrawal period is 14 days
from the date of receipt of the goods,
from the date of receipt of the last delivery of goods, if the subject of the contract is several types of goods or the delivery of several parts
from the date of receipt of the first delivery of goods, if the subject of the contract is a regular repeated delivery of goods.
The buyer may not withdraw from the purchase contract, among other things:
the provision of services, if they were performed with his prior express consent before the expiration of the withdrawal period and the seller informed the buyer before the conclusion of the contract that in such a case he does not have the right to withdraw from the contract,
the supply of goods or services, the price of which depends on fluctuations in the financial market independent of the seller's will and which may occur during the withdrawal period,
the supply of alcoholic beverages, which can only be delivered after the expiration of thirty days and whose price depends on fluctuations in the financial market independent of the seller's will,
the supply of goods that have been modified according to the buyer's wishes or for his person,
the supply of goods that are subject to rapid deterioration, as well as goods that have been irretrievably mixed with other goods after delivery,
the supply of goods in sealed packaging that the buyer has removed from the packaging and cannot be returned for hygiene reasons,
the supply of an audio or video recording or a computer program, if it has broken its original packaging,
the delivery of newspapers, periodicals or magazines,
the delivery of digital content, if it was not delivered on a tangible medium and was delivered with the prior express consent of the buyer before the expiry of the withdrawal period and the seller informed the buyer before the conclusion of the contract that in such a case he does not have the right to withdraw from the contract,
in other cases specified in Section 1837 of the Civil Code.
In order to comply with the withdrawal period, the buyer must send a declaration of withdrawal within the withdrawal period.
To withdraw from the purchase contract, the buyer may use the sample withdrawal form provided by the seller. The buyer shall send the withdrawal from the purchase contract to the seller's email or delivery address specified in these terms and conditions. The seller shall confirm receipt of the form to the buyer without delay.
The buyer who has withdrawn from the contract is obliged to return the goods to the seller within 14 days of withdrawal from the contract to the seller. The buyer bears the costs associated with returning the goods to the seller, even in the case where the goods cannot be returned by regular mail due to their nature.
If the buyer withdraws from the contract, the seller shall immediately return to him, but no later than within 14 days of withdrawal from the contract, all funds, including delivery costs, that he has received from him, in the same way. The seller shall return to the buyer the funds received in another way only if the buyer agrees to this and if this does not incur additional costs.
If the buyer has chosen a method of delivery other than the cheapest method of delivery offered by the seller, the seller shall return to the buyer the costs of delivery of the goods in the amount corresponding to the cheapest method of delivery offered.
If the buyer withdraws from the purchase contract, the seller is not obliged to return the received funds to the buyer before the buyer hands over the goods to him or proves that he sent the goods to the seller.
The buyer must return the goods to the seller undamaged, unworn and uncontaminated and, if possible, in the original packaging. The seller is entitled to unilaterally offset the claim for compensation for damage to the goods against the buyer's claim for a refund of the purchase price.
The seller is entitled to withdraw from the purchase contract due to the sale of stocks, unavailability of the goods, or when the manufacturer, importer or supplier of the goods has discontinued the production or import of the goods. The seller shall immediately inform the buyer via the email address specified in the order and shall return all funds, including delivery costs, received from him under the contract, in the same way or in the way specified by the buyer, within 14 days of the notification of withdrawal from the purchase contract.

 

VII.

Rights arising from defective performance

The seller is responsible to the buyer that the goods are free from defects upon acceptance. In particular, the seller is responsible to the buyer that at the time the buyer accepted the goods:
the goods have the properties agreed upon by the parties, and in the absence of such an agreement, have the properties described by the seller or the manufacturer or that the buyer expected with regard to the nature of the goods and on the basis of the advertising carried out by them,
the goods are suitable for the purpose stated by the seller for their use or for which goods of this type are usually used,
the goods correspond in quality or design to the agreed sample or template, if the quality or design was determined according to the agreed sample or template,
the goods are in an appropriate quantity, measure or weight and
the goods comply with the requirements of legal regulations.
If the defect becomes apparent within six months of the buyer's acceptance of the goods, it is assumed that the goods were defective upon acceptance. The buyer is entitled to exercise the right to a defect that occurs in consumer goods within twenty-four months of receipt. This provision does not apply to goods sold at a lower price for a defect for which a lower price was agreed, to wear and tear of the goods caused by their usual use, to a defect in used goods corresponding to the degree of use or wear and tear that the goods had when they were received by the buyer, or if this results from the nature of the goods.
In the event of a defect, the buyer may submit a complaint to the seller and demand:
replacement for new goods,
repair of the goods,
a reasonable discount on the purchase price,
withdraw from the contract.
The buyer has the right to withdraw from the contract,
if the goods have a significant defect,
if he cannot use the item properly due to the repeated occurrence of the defect or defects after repair,
in the event of a larger number of defects of the goods.
The seller is obliged to accept the complaint at any establishment where the acceptance of the complaint is possible, or possibly also at the registered office or place of business. The seller is obliged to issue the buyer with a written confirmation of when the buyer exercised the right, what the content of the complaint is and what method of handling the complaint the buyer requests, as well as a confirmation of the date and method of handling the complaint, including confirmation of the repair and its duration, or a written justification for rejecting the complaint.
The seller or an employee authorized by him shall decide on the complaint immediately, in complex cases within three working days. This period does not include the time appropriate to the type of product or service required for a professional assessment of the defect. The complaint, including the removal of the defect, must be handled without delay, no later than 30 days from the date of the complaint, unless the seller and the buyer agree on a longer period. The futile expiration of this period is considered a material breach of contract and the buyer has the right to withdraw from the purchase contract. The moment of claiming the complaint is considered the moment when the buyer's will (the exercise of the right from defective performance) reaches the seller.
The seller shall inform the buyer in writing of the outcome of the complaint.
The buyer shall not be entitled to the right to claim defective performance if the buyer knew before taking over the item that the item had a defect, or if the buyer caused the defect himself.
In the event of a justified complaint, the buyer shall be entitled to compensation for the reasonably incurred costs incurred in connection with the complaint. The buyer may exercise this right against the seller within one month after the expiry of the warranty period.
The buyer shall have the choice of the method of complaint.
The rights and obligations of the contracting parties regarding the rights to claim defective performance shall be governed by Sections 1914 to 1925, Sections 2099 to 2117 and Sections 2161 to 2174 of the Civil Code and Act No. 634/1992 Coll., on Consumer Protection.

VIII.

Delivery

The parties may deliver all written correspondence to each other via electronic mail.
The buyer shall deliver correspondence to the seller to the email address specified in these terms and conditions. The seller shall deliver correspondence to the buyer to the email address specified in his customer account or in the order.

 

IX.

Out-of-court dispute resolution

The Czech Trade Inspection Authority, with its registered office at Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, ID: 000 20 869, internet address: https://adr.coi.cz/cs, is responsible for the out-of-court resolution of consumer disputes arising from a purchase contract. The online dispute resolution platform located at http://ec.europa.eu/consumers/odr can be used to resolve disputes between the seller and the buyer arising from a purchase contract.
The European Consumer Centre Czech Republic, with its registered office at Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, internet address: http://www.evropskyspotrebitel.cz, is the contact point pursuant to Regulation (EU) No. 524/2013 of 21 May 2013 on online consumer dispute resolution and amending Regulation (EC) No 2006/2004 and Directive 2009/22/EC (Regulation on online consumer dispute resolution).
The seller is authorised to sell goods on the basis of a trade licence. Trade licence control is carried out by the relevant trade licence office within its scope of competence. The Czech Trade Inspection Authority, to a limited extent, also supervises compliance with Act No 634/1992 Coll., on consumer protection.

X.

Final provisions

All agreements between the seller and the buyer are subject to the law of the Czech Republic. If the relationship established by the purchase contract contains an international element, the parties agree that the relationship is governed by the law of the Czech Republic. This does not affect the rights of the consumer arising from generally binding legal regulations.
The Seller is not bound by any codes of conduct in relation to the Buyer within the meaning of the provisions of Section 1826, paragraph 1, letter e) of the Civil Code.
All rights to the Seller's website, in particular copyright to the content, including the layout of the page, photos, films, graphics, trademarks, logos and other content and elements, belong to the Seller. It is prohibited to copy, modify or otherwise use the website or part of it without the Seller's consent.
The Seller is not liable for errors arising as a result of third party interference with the online store or as a result of its use contrary to its intended purpose. When using the online store, the buyer may not use procedures that could have a negative impact on its operation and may not perform any activity that could allow him or third parties to interfere or use the software or other components that make up the online store without authorization and to use the online store or its parts or software in a way that would be contrary to its designation or purpose.
The buyer hereby assumes the risk of a change in circumstances within the meaning of Section 1765, paragraph 2 of the Civil Code.
The purchase contract, including the terms and conditions, is archived by the seller in electronic form and is not accessible.
The seller may change or supplement the wording of the terms and conditions. This provision does not affect the rights and obligations that arose during the period of validity of the previous wording of the terms and conditions.
The model form for withdrawal from the contract is attached to the terms and conditions.

These terms and conditions come into effect on September 13, 2018

 

X

Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).